روش های کروم کاری چیست ؟

روش های کروم کاری اصولا به سه دسته کلی تقسیم می شوند که برخی از این روش ها دارای زیر مجموعه های متنوعی هستند، که این سه روش کلی عبارتند از:

  • روش اکسترنال (پوشش سطوح خارجی یک قطعه)
  • روش اینترنال (پوشش سطوح داخلی یک قطعه)
  • روش ترکیبی(Combo) که پوشش همزمان سطوح داخلی و خارجی می باشد.

 

روش اکسترنال: 

بیشترین کاربرد را در صنعت دارد و برای جلوگیری از خوردگی ،   ایجاد  مقاومت بالا در سطح قطعه کار مورد استفاده قرار می گیرد و در صنعت کشور ما نیز دارای اهمیت فراوانی می باشد .

روش اینترنال:

این روش را می توان یکی از پیچیده ترین روش های کروم کاری نامید چرا که این روش دارای سه زیر مجموعه می باشد که هر کدام ار آنها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند.

روش اینترنال بیشتر در مصارف نظامی کاربرد دارد و امروزه در مسائل مربوط به حفاری و صنعت نفت نیز به کار گرفته می شود .

این روش دارای سه زیر مجموعه می باشد که توسط این سه زیر مجموعه می توان عملیات را انجام داد. که در این بخش آن ها را فقط نام می بریم و در بخش های بعدی به توضیح دقیق و کامل آن می پردازیم.

  • روش غوطه وری
  • روش نیمه سیر کوله
  • روش سیرکوله

روش ترکیبی (Combo):

در این روش که بسیار روش حرفه ای و خاصی می باشد سطوح داخلی و خارجی همزمان با هم عملیات می شوند که در بخش های بعدی به آن می پردازیم.

عملیات کروم سخت دارای متون و تئوری های بسیار کمی در سطح کشور می باشد و اکثرا این عملیات به صورت تجربی انجام می شود ودارای نتیجه مناسب و دلخواه نمی باشد یا به زبان دیگر مختصات عملیات در دست اپراتور نمی باشد و این اپراتور نیست که بر کل پروسه عملیات مسلط است، بلکه این احتمالات و تجربیات خام فرد می باشد که کار را به صورت حدودی انجام می دهد.

و این یکی از بزرگترین مشکلات صنعت کروم سخت کشور ما می باشد ولی تکنولوژی مورد استفاده در شرکت سدید پوشش پیشگام کاملا علمی و بومی می باشد که نتیجه بیش از ۲۵ سال تجربه  و تحقیق کارشناسان این شرکت می باشد که در صنایع  کشور هم اکنون نیز کاربرد دارد.

Rating: 3.0/5. From 2 votes.
Please wait...