علایم و مشخصات یک پوشش کروم سخت خوب

آیتم های یک پوشش کروم سخت خوب چیست ؟

برای تشخیص یک پوشش کروم سخت خوب موارد بسیاری را باید در نظر گرفت و برای تشخیص آن در برخی موارد نیاز به ادوات ولوازم خاصی می باشد و در برخی موارد کنترل پوشش را بوسیله گیژ های اندازه گیری ، تجهیزات اندازه گیری و یا بصورت بصری انجام می دهند .

نکته اول در پوشش کروم سخت ظاهر قطعه می باشد که کروم سخت می بایست فاقد هر گونه دو رنگی ( مات و براق ) ، عدم وجود لک ، پوسته ، سیاهی ، کندگی و یا زبری باشد .

که معمولا اگر کروم سخت در ضخامت کم و پایین انجام شده باشد و با در نظر گرفتن ایده آل بودن تمامی شرایط کار برای کروم سخت از قبیل دما ، غلظت محلول کروم سخت ، جریان دهی مناسب ، مطلوب بودن راندمان رکتی فایر ، نوع اتصالات ، خلوص آند حتما قطعه  دارای پوشش کروم سخت مناسبی خواهد بود .

ولی در ضخامت های بالای ۰٫۱ میلیمتر پوشش کروم سخت دچار رشد دانه ها و ترک خوردگی و یا زبری می شود که حتما در کیفیت پوشش کروم سخت تاثیر فراوانی دارد که برای از بین بردن این مهم روش های متنوعی به غیر از سنگ زنی دوم وجود دارد که جز مدرنترین روش های آبکاری کروم سخت می باشد .

نکته دوم در پوشش کروم سخت ، بعد از اتمام عملیات کروم سخت قطعه مورد نظر می بایست تست های ضربه ، استقامت ، چسبندگی ، حرارت و در نهایت باید دارای سختی بین ۵۵ الی ۷۰ راکول با در نظر گرفتن کیفیت ظاهر خوب و ایده آل باشد .

امروزه با وجود فناوری های مدرن وبه روز پوشش های کروم سخت با بالاترین صافی سطح ، بالاترین سختی در تمام دنیا در حال انجام شدن می باشد که متاسفانه در کشور ما هنوز فعالان این بخش با فناوری ۴۰ سال پیش در حال فعالیت می باشند .

Rating: 3.3/5. From 3 votes.
Please wait...