کاربرد کروم سخت در سلاح های شکاری

به طور کلی می توان گفت که  عملیات کروم سخت برای لوله سلاح های شکاری و نظامی اجتناب ناپذبر است مگر اینکه جنس لوله از ماتریال های بسیارمقاوم استفاده شود که هزینه ساخت و تولید این نوع از لوله ها بسیار بالا می باشد برای مثال اکثر ماتریال لوله های سلاح های شکاری از خانواده c.K می باشند و این نوع ماتریال به عملیات کروم سخت احتباج دارند .

در برخی از سلاح های شکاری که عمدتا گلوله زن می باشند از ماتریال های خانواده MO-40 استفاده می شود . که جنس سخت تری دارند که بر اثر شلیک فراوان آن ها نیز دچار خوردگی و یا کندگی خان می شوند.

ولی بسیاری از سلاح های شکاری دارای جنس لوله ای معمولی هستند که همین امر نیاز به عملیات کروم سخت را برای ایشان الزامی می کند .

استفاده از عملیات کروم سخت در لوله سلاح های شکاری باعث افزایش طول عمر لوله سلاح و افزایش دقت در تیراندازی نیز می شود علت افزایش دقت تیراندازی از بین نرفتن سایز اصلی داخل لوله در سلاح های ساچمه زن و کم کردن اصطکاک در لوله سلاح های گلوله زن می شود .

 

شرکت سدید پوشش پیشگام با داشتن کادری مجرب با بیش از ۲۵ سال سابقه در صنایع  کشور افتخار در دست داشتن تکنولوژی کروم کاری این نوع از لوله ها را در کارانامه کاری خود دارد .

 

 

 

Rating: 4.3/5. From 9 votes.
Please wait...