کروم سخت چیست ؟

به طور کلی می توان گفت کروم سخت نوعی از پوشش های شیمیایی الکتریکی می باشد که برای ایجاد یک لایه مقاوم بر روی قطعات فلزی برای جلوگیری از فرسایش ، اصطکاک ، خوردگی ، بالا بردن ضخامت سطح و در نهایت مقاومت در برابر ضربه، فشار و گاها حرارت بکار برده می شود .

کروم سخت در ابتدا در صنایع نظامی بکار گرفته شد و شاخه هایی از آن بر اثر مرور زمان در اختیار عموم و صنعت قرار گرفت ، بطور کلی میتوان به این موضوع اشاره کرد که اگر این عملیات به صورت علمی استفاده شود دارای خروجی و محصول بسیار متفاوتی خواهد بود .

در تمامی مقالات علمی به این موضوع اشاره شده است که کروم سخت دارای سختی برابر با ۷۰ راکول معادل با ۱۱۰۰ ویکرز و یا ۸۰۰ برینل می باشد و این نکته بسیار مهم است که آیا در صنعت می توان به سختی اشاره شده رسید یا نه ؟

و پاسخ به درستی روشن است که اگر این سختی دست نیافتنی بود این تکنولوژی هیچگاه در صنایع نظامی جهان مورد استفاده قرار نمی گرفت.

و حال شرکت سدید پوشش پیشگام افتخار دارد که اولین شرکت در منطقه می باشد که جز مبتکرین و پیشگامان بومی این صنعت بوده است و دارای کادری مجرب از کارشناسان صنایع کشور می باشد که دارای بالاترین تکنولوژی  و فناوری در این زمینه هستند .

Rating: 2.7/5. From 3 votes.
Please wait...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *